Nejen vysokoškoláci, ale i gymnazisté se chovají velmi arogantně a egoisticky.

Rozhovor se školskou odbornicí MgA. Martinou Lohnerovou

Myslíte, že mají muslimky právo na nošení šátků během výuky?

Spíše bych se zeptala, na co nemají nárok. Podle Ústavy ČR na to mají nárok a přes to vlak nejede. Ostatně šátky muslimek je to poslední, co mi vadí. Když jsem nebyla učesaná, tak jsem si také vzala šátek do školy a nedovedu si představit, že by mne někdo kvůli tomu osočoval. Není důležité, co má kdo na hlavě, ale co má v ní.

A co u tělesné výchovy? Tam to bezpečnostní řád přeci zakazuje.

Ústava je nad všechny zákony, vyhlášky, řády, směrnice aj.

Máte zkušenosti s chováním muslimů na školách?

Opravdu záleží na lidech, někteří muslimové jsou vychováni lépe než většina českých dětí, ale silná většina muslimů se chová na školách dost arogantně a nevhodně. Nemluvě o tom, že škola musí respektovat všechny muslimské svátky a má povinnost uvolnit žáka na dané dny. Nemusím psát, že pokud si muslimská obec vymyslí den „D“, tak žák má právo na uvolnění. Navíc je opravdu špatná domluva s rodiči žáka, ti jsou mnohdy nekompromisní.

Jak hodnotíte Janu Yngland Hruškovou a její „útok“ na vysokoškoláky?

Jako vysokoškolsky vzdělaná žena a předsedkyně redakční rady DIS ÚK jsem se nad tím pobavila a článek se mi moc líbil. Každý normální člověk pochopil, že se jedná o satiru. Jana umí psát skvěle s nadhledem a fascinuje mne, jak to některé sluníčkové vysokoškoláky dokáže vytočit. Musím souhlasit, že opravdu vysokoškoláci už nejsou to, co bylo. Dnes chtějí všichni až „nadrženě“ na nejprestižnější univerzity, kde studují magisterské obory i 10 let (standardní doba je cca 5 let – 3 roky bakalářské + 2 roky navazující magisterské), ve 24 letech získají bakalářský titul a dalších pět let studují navazující magisterský, a navíc tito študáci se vysmívají ostatním studentům na „neprestižních“ školách, že to zvládli vystudovat za standardní dobu.

Myslíte, že se to týká i gymnazistů?

Nejen vysokoškoláci, ale i gymnazisté se chovají velmi arogantně a egoisticky. Samozřejmě – ne všichni, ale na gymnáziu to sluníčkáření pro mnohé začíná.  Už teď se děsím, když vidím narcistické žáky, kteří si hrají na fajnovky světa a opravdu jich začíná přibývat víc a víc. Nemluvě o tom, že většina žáků se chová stále postpubertálně, což není vtipné, ale velmi smutné.

Mělo by pro školy přijímání uprchlíků nějaká pozitiva?

Jediné pozitivum – vytvoření nových pracovních míst ve strašných podmínkách za minimální mzdu.

MgA. Martina Lohnerová, 17.3.2016

793085-img-ucitel-skola-tabule-crop-crop-crop-crop-crop

Komentáře